Telia....grrrrr....
I tors slutade vår telefon att fungera.
Den har fungerat på den nya adressen men jag tror att målarna har kommit åt nått som gjort att den inte gör det längre.
Det tutar upptaget när man ringer till den hela tiden....
Jag ringde 90200 =)
Pratade med mig själv i 10 min (för det är ju det man gör när man ringer till Telia & måste prata sig fram i menyerna)
När jag väl har valt mig rätt till ändstationen säger rösten:
Att det inte är nått fel på tele-ledningen till vårt nummer utan att det är nått fel på vår tele.utrustning i hemmet.
Man får 2 alternativ.
1. att man tar ur alla telefonjack & väntar i 2 min. Sen sätter du in en telefon i FÖRSTA jacket.
2. De skickar ut en servicegubbe som kollar men då kostar det en startavgift.(som jag senare fick reda på kostar..980 kr!)
Jag la på & startarde så klart att testa alt 1.
Jag gjorde alt 1 7 gg med olika telefoner....men fortfarande död!
Så jag ringde upp igen....gick igenom hele proceduren....fick tillslut prata med en MÄNNISKA!!! (ojsan ojsan)
Men det hade ju kvittat...
Hon sa att det till 99% var nått fel på vår tele.utrustning men att hon kunde skicka ut en pers som kolla men då kosta det 980 kr!
Hon sa att Telia bara ansvarar för första jacket....är det fel på övriga så får jag betala!
Så jag vile ju såklart kolla med ST-hem först så jag inte står där sen med en räkning som jag själv får betala!!!
Ringde ST.hem men Robert som han heter var på möte till kl 13.00...ringde då men inget svar. Lämna meddelande. Men han ringde inte upp.
Hade en tidsfrist på 24 tim på felanmälan på Telia men den sket ju sig med en bredsladd.
Får ringa ingen på måndag!!!! .....grrrrrr!!
Hm....suck!!! Varför kan det inte vara enkelt????
Det positiva.....jag är så glad att det börjar likna ett hem här nu.....hur mysigt som helst!!!! Njuter verkligen!
kramar
Kommentarer
Trackback