30 års fest med Nostalgi-tema...Mmmm..

   En av 30-åringarna...Fia!!!!


Har hållt igång hela dagen....men jag klagara inte...tycker det är skitroligt att ligga på gränsen hela tiden!

Ikväll är det dags för Fia & Björkmans 30 års fest som jag är med & fixar med.....

Börja med att packa barnens väskor...Nova ska vara hos farmor & farfar...Tindra hos mormor & morfar.

Dumpade barnen...eller jag åkte till mamma.
Och först på schemat idag var att göra rent badkaret som stått i hagen för vi ska ha massa is i dem & öl på festen!

Pappa & Eric hade burit in den i stallet så jag stod i avspolningsboxen (häst-duschen på svenska) =)
& med "Ajax-trippel-super-action-mega-super rent" & diskborste & gnuggade & spolade....

När det var klart...puss & kram på Tindra & iväg....var tvungen att åka & pumpa däcken på bilen...sen hem & hämta Novas välling...hade glömt packa det!
Till farmor & farfar med lill-skruttan.....satt upp resesängen, instruera farmor hur mkt vällingpulver det skulle vara i x-ml vatten....

Puss på Nova & iväg till Torget. Köpa hårgele & dricka.....till Kopper.....insåg att vi måste äta idag annars...inte bra!

Hämta maten...till Hasselgården....& där satte vi igång med att äta sen gjorde vi ordning.
med vi menar jag Fia, Thommy & jag.

Älskar att vara med & planera & fixa....som vanligt tog jag över lite oxå...sätt på on-knappen på mig så går jag...helt galen!

Fia tyckte toan var lite äcklig...fixar det...hitta skurhink, Ajax, trasa & mopp...& blå gummihandskar!
Hon garva när jag kom...så fixa vi toaletterna!

Duka borden....fixa bordet för maten....åkte till Willys & handla det sista...tillbaka & gjorde klart resten....Fia sprang omkring i sin egna lilla stress-bubbla....tror hon uppskatta mitt arbete väldigt mycket för när hon skulle göra en sak så hade jag redan gjort det....snabbt & effektivt ska det vara!!! Mitt signum!  =)

Peder, Berra & Christoffer kom under tiden oxå & började reka musiken....Big Beat ska ju spela!

Hasselgården...Big Beat...alla vänner....snacka om Nostalgi från förr!!!!

Näe nu har jag även hunnit göra  mig klar inför kvällen....har 2 saker eller 3 saker kvar att fixa...

1. Hämta Thommy
2. Köpa blomma
3. Hämta Helena & Mia

...sen är det bara att släppa loss....PARTY PARTY!!!!!!!!

...det var visst 4 saker....

4. Köpa hårspray till Fia. Hon ringde & hade panik!!!  ha ha!!

Fixar Vera.....jag skulle tycka det var askul att ha nått sånt här som extrajobb men...timmarna räcker inte till!

Kankse nått att tänka på om man blir varslad!!!

HA DET BRA ALLA......IKVÄLL SKA DET FESTAS!!!!! SKA BLI SÅÅÅÅÅÅÅÅ JÄVLA KUL!!!!

PUSS!!!!


Kommentarer
Postat av: Nina

vera, om du vill kan du mejla mig och tala om vad du gjorde extra bra under kvällen? det du är som mest nöjd över. :) ja vill ha något efter 22.00. om du kommer ihåg!! hahaha

jag är såå rolig.

2008-11-22 @ 21:18:14
URL: http://brannehed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0