Lill-skruttan é magsjuk!

                                                                                                        

Tror att Nova har nån slags magsjuka....i fredags hade hon spytt hela dagen sa Mange.
Vet inte vad det är med henne.....vi börja misstänka magsjuka då!
När jag gav henne mat & skulle rapa henne kom en spykavalkad....hela jag var dränkt i spya!
Jättemysigt...det rann från mina brallor ner på golvet.....hade det på huvtröja, på linnet under...ända inne i bh:n...byxorna var dyngblöta...kände mig jättefräsch...blev en snabb-dusch för Mange skulle iväg & se Stingers med grabbarna!
Dehar startat nån fredagsfika med Stingers hockey...så roliga!!!
Skönt at de hittar på nått....

Natten mellan fre & lör hade hon spytt ner sin säng....

Sen på lördagen var det samma sak...käka lite sen spydde hon....sen var hon även lös i magen...
Mamma undra om de inte kunde vara så att hon va laktosintolerant hon med för ingen annan i familjen är ju sjuk
(peppar peppar ta i träd!)
Men jag tror det är nån slags magbacill Tindra fått med sig från dagis som lill-skruttan inte pallade....

Mange & grabbarna hade herrkväll i lördags så jag var ensam hemma med barnen....hon spydde lite men inte alls mycket så jag trodde det hade vänt.....FEL!!!!.....kl 4.00 fik jag väcka en onykter Mange & vi fick duscha lill-trollet.... hon hade bajat ner hela sig & täcket i sängen...hade lagt henne på täcket med en flt ifall nått skulle hända...vilken tur.
In med allt i tvättmaskinen.....& ner med Nova i duschen!

Hon är forfarande inte bra....har magknip...jätteont...får inge lugn & ro alls....imorrn ska Mange t BVC får se vad de säger...
Som tur e har hon ju resurser att ta av...bra med lite tjockare barn  =)

Hoppas hon få sova inatt......

Så ja fick hoppa över fars-dag-söndags-middagen hos Manges mamma & pappa idag fö vi ville inte att de skull bli sjuka om det nu är magsjuka....Farfar Kurt blr ju så jävla sjuk så fort barnen är sjuka....

Hoppas alla hade en bra fars-dag!! Och att ingenblir smittad om det är magsjuka...
kramar Vera                                                                                                                                  ..

Kommentarer
Postat av: Jenny

Stackars lilla sötnosen! Hoppas hon mår bättre snart!

2008-11-10 @ 17:43:29
URL: http://wannabebullmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0