Novas dop

Så var det avklarat.....nu är fröken Edvardsson döpt till Nova Lilly!

Det gick jättebra...& snabbt....tycker att den där prästen vi numera har (Hans Hansson) är lite vimsig men skitbra! =)

Nova skötte sig bra i kyrkan....gudmor Mia höll henne nästan hela tiden. Mia fick lite kramp i armen så hon fick lämna över till Johan en sväng å slutet!!! ......ha ha!

Men då blev Nova lite grinig så jag fick ta över...jag la henne mot axeln & då fick hon syn på alla i bänkraderna.
- Hallå!!!  lät det som hon sa!

Sen satt hon där & flörta med Helene & Adam....så gó!!!

....efter det mycket korta dopet var det dags att åka upp & fika i lokalen på Hallerna....

Jag hade samma dag & dagen innan förberett allt som en dåre....dukat två långbord, kokat kaffe, bakat tårtor, blåst ballonger mm....

Alla hade trevlligt & Nova fick jättemycket presenter....även Tindra fick några...hon var mycket glad över det! =)

Efteråt hjälpte mamma, Helené & Yvonne till att diska & torka allt....(TACK SÅ MYCKET!!!) Hur underbart som helst att slippa detta! Guld värt!)

Pappa, Benny & jag fällde ihop bord & ställde in de & stolarna i förrådet....sen dammsög jag av lokalen.

Mange sprang som en jojo fram & tillbaka till lägenheten med presenter & div andra saker.....

Var helt slut när vi hade kommit hem & fått lugna ner oss med lite engelsk fotboll på tvn  =)


Tack alla för att Ni ville vara en del av vår dotters dop....& tack för alla presenter!!!


Presenterna Nova fick.....

Röd Åkpåse
- Mormor & Morfar
Pengar & rosor - farmor & farfar
En stor knallrosa My Little Pony häst - Camilla & Eric
En stor drake med bollar i - Peter & Micke
En pall med mus-motiv & en lite ask med samma motiv - Gudmor Mia
Ängelhalsband med månadsten i - Fia, Thommy & Mathilda
Min Skattkammar-bok - Helena, Johanna & Fredrik
Gosenalle & en nalletavla - Maria, Tobbe & Astrid
Får-pläd - Ulle & Niklas
Kläder & snuttar - Lise-Lotte, Thommy, Lizethe m fam
Bodys & en filt - Thony
Broderade lakan med namn & nalle - Linda
Hjärtahalsband, 2 silveraskar för tand & hårlock - Kjellberg familjen
Silverkors (asa-tro) - Gudfar Johan  (...jag blir rörd om historien bakom)
Lasse Åberg tavla med Musse Pigg - Britt-Marie & Lars-Erik
Presentkort på Guldfynd - Pia, Daniel, Christina & Hanna
Broderad Nova tavla - Gammelmormor Lilly
Randig gose-elefant med lappar - Roger    (...ascool!)
Ängelhalsband med rosa sten & Vårt barn bok - Benny & Yvonne

....hoppas jag inte glömt  någon eller någon present..påminn mig gärna isåfall  =)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men Vera! Har du inte lärt dig än att man inte får namnet vid dopet? Det är en ceremoni för att bli medlem i kyrkan. ;-)

2008-11-07 @ 23:03:09
URL: http://wannabebullmamma.blogg.se/
Postat av: Vera

Ha ha...jag har en egen verklighet! ha ha

2008-11-08 @ 15:23:12
URL: http://mammavera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0