Ny lägenhet...dags att flytta!



Idag fick jag ett samtal från ST Hem...vi hade fått 5:an på Kolningsberget.
Jag är överlycklig men det är jag ju jämt när jag ska flytta så det är ju inget nytt....
Det är väl Nomad-blodet som jag har...enligt Lars-Erik. =)

Det är en 5:a som sagt på Kolningsberget.....108,8 kvm & nästa år är det total renovering på den så den kommer bli tipp-topp!
Nytt kök & badrummen ska målas iår....sen var det resten nästa år!!  =)

Mange har inget nomadblod i sig så han är inte lika glad som jag.....han gillar allt utom att den är så sliten just nu men han sa att jag fick bestämma....& efter att ha kollat upp när all renovering skulle göras så sa jag JA!!!!!

Det blir bra...först så slipper vi våra "underbara" grannar under oss...familjen Idiot, som iofs har skärpt sig men ändå...det är ju höst. Vad händer till våren & sommaren nästa år???? Hm....litar inte på dem!

Sen blir det närmare till allt igen....nära till Torget....nära till dagis...nära till Kurtan & Lisbeth...nära till Fam.Kjellberg.
Ska bli såååååå skönt att slippa ta bilen överallt....!!

Och ja Helené....det är mycket barnvänligt....bor nästan bara barnfamiljer däruppe! =)

Det tråkiga med att flytta blir att Fia kommer bo kvar häruppe....vi har verkligen blivit "Här kommer lilla grannen"-med varandra....det kommer jag sakna. Men d kanske oxå kommer dit...vem vet!! Det är ju deras förtjänst kan man säga att vi ska flytta....för d kolla på en 4:a där men fick inte den & det var då jag insåg att jag inte behöver bo mitt på Torget för att komma nära allt....jag kan bo på Kolningsberget...i ett "radhus"!!!!

Så 1 februari är det inflyttning....tur man rensa lite när containerna var här sist....gud vad mycket skit man samlar på sig!! ha ha...slängt grejer nu som vi inte har tagit upp på de sista 3 flyttarna!!! Tror inte jag kommer ta fram dem efter denna heller så....bye bye!"!!

Så nu vet ni var vi kommer att vara efter den 1 februari 2009...Kolningsberget nr 7!!!

pussar

Kommentarer
Postat av: Helene Kjellberg

Gud vad skönt att det inte blir torget!!! Ni kommer ju få ett toppen läge nära Torget o dagis och oss...

Bamsekram

2008-11-12 @ 20:13:20
Postat av: Madde

GRATTIS! Låter ju helt perfekt! Gud va kul!

2008-11-12 @ 21:38:31
URL: http://madelenrisberg.blogspot.com
Postat av: Jenny

Där skulle jag också kunna tänka mig att bo. Vad betalar ni?

2008-11-13 @ 08:53:15
URL: http://wannabebullmamma.blogg.se/
Postat av: Lillwi

JIPPIE!!! mera plats. Kanske vill ha lite mera kläder och andra grejer;). Kramar

2008-11-13 @ 20:54:03
Postat av: Jenny

Ups! Det var ju till och men dyrare än vad vi har, fast då ingår väl el?

2008-11-14 @ 12:25:28
URL: http://wannabebullmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0