Nytt varsel-rykte

Fick precis sms från Mange...nytt varsel-rykte på Tuve....anställda -97 & framåt!!!!
jag är -99 & Mange -00....inget kul alls nu faktiskt!

Men vet inte om det är sant än....facket skulle sitta i ett 4 h långt möte om detta....

Om det är sant kommer de att bedriva en fabrik med 45-65 åringar....som är arbetsskadade etc...som har lämnat flödet för x-antal år sedan för att de inte kunde jobba där för div krämpor...inte har de blivit yngre dessa gubbar & inte har de blivit friskare heller....

Låter ju som en helt otrolig verklighet!!

Vad fan ska jag göra om jag blir varslad????
Vad har jag för nån utb att luta mig tillbaka på....samhäll-ekonomisk på fotbollsgymn!!!!
I och för sig så har jag min KY-utb just nu men den är anpassad för produktionsledare inom industrin & industrin går ju jättebra just nu....NOT!!!!

Jag har även ett lastbilskort....dock inget för släp annars hade jag kanske kunnat jobbat hos Lars-Eik & kört grusbil!
Finns ju budfirmor som behöver folk med C-kort...

usch....vill inte ens tänka tanken på att söka ett nytt jobb....jag älskar mitt jobb på Volvo!! Jag gör vekligen det!

Ja ja....vi får se vad som händer framöver!!!

kramar!!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Usch! Vet hur ni känner det.

2008-11-04 @ 16:16:00
URL: http://wannabebullmamma.blogg.se/
Postat av: Madde

Man skall väl inte ropa hej, men i ett sånt här läge är jag glad att jag jobbar på ett elbolag... efterfrågan på el försvinner väldigt sent i en finanskris...



Men jag tror du kommer klara dig! Det är säkert bara ett dumt rykte. Jag håller tummarna!!

2008-11-05 @ 14:20:07
URL: http://madelenrisberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0