Ska det ta 29 år innan man lunchar med sin pappa??

Sitter nu & tittar på Tindra när hon målar sin gips-hand vi gjorde....skulle vara lite pyssel-mamma men.....vi gjorde trolldeg & hade det som avgjutningsmall....det var det största problemet för det är ju olja i degen & gipsen torkar inte när man hällde i den i handen & foten....men man lär av sina misstag heter det & det gjorde jag idag....

Vad har jag mer gjort idag...jo jag luncha med pappa!
Det har jag ALDRIG gjort innan under mina 29 år i livet....inte på tu man hand alltså...utanför husets gränser. ALDRIG!

Det börja med att jag gick halvdag i skolan & sluta 11.30...mamma skulle på ett möte på Verkstadsklubben precis där jag går i skolan så jag planera att åka med dem hem så jag slapp vänta på mina samåkningsvänner som var klara 15.48!

Mamma var på möte...jag & pappa åkte & lämna min samåkares bil på Tuve....sen åkte vi till Volvo Bil för han ska ha en ny bil...en XC70 Diesel & automat...mamma har ju Volvo-rabatt mm & så är det ju typ "REA" på Volvo bilar just pga av hur läget är.....

Vi gick runt men det fanns inget....pappa fick ett tips att åka hem...logga in på nätet...välja den bilen som är intressant & sen ringa så tog återförsäljaren hem den!

Vi var klara med punkt 1....Volvo Bil! ...check!

Vi gick över till punkt 2...lunch!

Det blev pizza på Pizzerian på Volv City...jättegod men satan vad mätt jag blev!!! Vi satt där i lugn & ro & prata lite bilar & om tjejerna i Vallens om blivit proffs på Cypern mm....vi har faktiskt lite att prata om...tror det eller ej... =)

När var punkt 2 klar....check check!  =)

Punkt 3...kom vi inte ihåg så vi hoppa till punkt 4....vänta på mamma!

Vi åkte ner till TK porten....gick in i kiosken..pappa löste in sin Triss-vinst på 50 kr! (= 2 nya lotter)
han vinner ytterligare 2 nya lotter....sen var det stopp! Ingen mer vinst!

Vi går in på Verkstadsklubben & sätter oss på i fåtöljerna & väntar på mamma......hon kom efter 5 min.
Bidde en kopp vidrigt Volvo PV kaffe...urk...sen gick vi.

Då fråga mamma vad vi gjort....vi berätta...& sen påminde hon oss om punkt 3...vi skulle ha tvättat bilen så det blev det vi gjorde innan vi åkte hem.....check check check!!! (ha ha)

Trevlig dag måste jag säga....sen när jag kom hem så väckte jag Tindra som hade varit trött & sovit middag...mys-tjejen!
sen gav jag Nova mat....min lilla trollunge!!! bara ligger & flinar!!!

Nu ska jag dricka kaffe med Mange....tindra är nästan klar med sin hand & fot...hon fick måla dem fastän de blev misslyckade!!! Jättefina blev dem....



Ha det så bra!!!

kramar!!

Och glöm aldrig.....det är aldrig försent att äta sin första lunch med sin pappa!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0