Underbara Mormor Lilly

På Novas dop blev jag varse om en sak....jag älskar min släkt!!!

Inte så att jag för första gången kom på det utan fick välen uppdenbarelse ellr nått......

Jag behövde inte ens be om hjälp i köket med disken eller med ihopsättandet av möblerna...det bara sker!

En laginsats...eller släkt insats...Det är aldrig några krussiduller...(iallafall inte från 97% av dem)...varje släkt har sina svarta får...även våran...näe d jag ville säga att de ställer alltid upp....ett jättestort stöd man har & har haft bakom sig hela livet!
Mormor har gjort ett bra jobb med oss.....!!

Min underbara mormor Lilly....hon är en av orsakerna till att såååååå gärna ville ha en dotter till....jag ville föra hennes namn vidare...ge det till min dotter för att visa för henne att hon betyder sååååå mycket för mej!!!

Vet inte vad jag skulle/skall göra när hon går bort.....hon är den bärande väggen i vårt släkt hus...visst hon är gammal & gaggig..mamma & co får sina anfall på henne emellanåt men vad fan....hon är inte purfärsk!!

 Glöm det & tänk på vilken person hon är & vad hon har åstadkommit!!!


Fick äran för några år sedan att hjälpa mormor att skriva Berättelsen om henne!
Hon hade för många år sedan...ungefär strax efter morfar dog -88...skriva ner sitt liv...så att vi fick reda på vad hon gått igenom & vad som har gjort henne till den personen hon är idag!

Jag fick hennes material...med hennes handstil...gammaldags, jättefin MEN jag har så svårt att läsa den...så jag skrev rent på datan...printa ut det till henne...hon titta igenom det & kollade så att jag hade skrivit rätt...för jag chansade på vissa ord/meningar när jag inte såg vad det stod =)

När hon hade godkänt allt så infoga jag bilder som hon hade in i texten på datorn....kommer ihåg att hon satt 6 var hur fascinerad som helst....men Gud vad man kan göra!!! ha ha...sååå söt!!!

Sen printa jag ut ett ex till alla syskonen....(Benny, Britt-Marie, Mamma & Lise-Lotte...även en till mormor & till mig själv med)
Sen fixa hon in allt i mappar & i slutet på varje mapp fick varje syskon sitt egna födelsebevis....hon hade sparat det i alla år!!!

jag är jätteglad att jag fick vara med & göra detta för mormor....& jag lärde mig väldigt mycket om henne & hur det var i Göteborg förr i tiden....att de överlevde!!! =)

Sommaren som kom åkte mormor, mamma, Britt-Marie, Helené & jag med Börjesson Turer eller vad de heter....vi tog resan "Hisingen runt"....bara för att mormor skulle få se hur det ser ut nu & även visa oss vad hon upplevt på de olika ställena....vi hade en kanondag! Solsken...öl....kunga-vinkningar till fiskarna (Kommer du ihåg Helené???)
Och så trodde nån medpassagerare att jag var lik Carolina Klüft.....en mycket rolig resa var det!!!!

Jag är lyckligt lottad som har en sån underbar mormor & en sån underbart stöttande släkt!!!

Tack alla för att ni finns & för att jag får vara en del av er!!!!

Bamsekramar!!!!!

Kommentarer
Postat av: Helene Kjellberg

Åh vad bra skrivit om vår goa mormor!!!! Vår båtresa känns som igår, skrattkrampen i magen kommer sitta i länge!!!

Bamsekram

2008-11-11 @ 10:41:02
Postat av: Lillwi

Hej och vad underbart du skrivit om våran FARMOR hihi.Tyvärr ses vi inte tillräckligt ofta men vi får ändra på det. Ses snart hoppas jag. Kramar

2008-11-11 @ 17:46:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0