Varsel tider på Volvo var det....



Näe fy fan...nu får det fanimej snart vända.....igår kom det ett ny varsel hos oss på Lastvagnar.
Nu var det anställda från 2002 & framåt som får gå....innan var det 2006 & framåt!

Snacka om hopp!!
Stämningen hade vart fruktansvärd på jobbet.....fick höra att denna gången var de värre än första....folk hade börjat gråta & grejer.
De skulle ha byggt 3 bilar sista passet men Del 3 fick ett samtal från Del 4 om att de bara bygger 2 för de kan inte köra fram för Del 5 har gått hem!!!!

Ärligt talat...om vi har en flaskhals på Volvo Tuve så lär det vara del 5....mkt fackliga som gör precis som de vill....
De är ALDRIG nöjda med nått.....tror inte de har vart nöjda med nån chef de har had...jo kankse Annette...men annars: INGEN!
De gör allt precis som de vill...tänker inte längre än näsan räcker....tror d att de gör det lättare för övriga människor bara för att de går hem & protesterar!!!!
De gör det bara värre....det är väl ändå bättre att göra så gott man kan..trots att man inte gillar läget som det är just nu...de gör ingen. Klart man vill ha kvar sitt jobb men nu är det som det är....vi har lastbilen...kunden vill ha lastbilen MEN kunden kan inte köpa den för han får inga pengar!

Det är de största skillnaden mellan Volvo Personvagnar & Volvo Lastvagnar....vi har bilen i tiden men kunden har inga pengar. PV har bilar som INGEN vill ha för de har inte hängt med i miljö-svängen!!!


Nu när varslet är frå 2002 börjar vi känna av det....Mange är återanställd 2002....han börja -99 & jobba fram till 2001. Sen under 2001 var han på ett annat jobb men kom tillbaka 2002 igen till Tuve.....vi tror (enligt facket...mamma alltså) att han får tillgodoräkna sig de första åren så han hamnar på 2000 eller 2001...bad han kolla upp det idag med facket. För personallistor & LAS listor är inte det samma sa mamma....hon kan ju det där.
Dumt att gå & oroa sig ionödan.......

Vad ska man göra om Mange får sparken...? Jag känner själv att jag andas genom ett rör ovanför vattenytan och jag är anställd -99....
Men som tur är får man väl säga så sitter vi en hyreslägenhet...inga huslån! så det är ju skönt. Tänker på de killarna på Manges avd som precis köpten bostadsrätt mitt i stan & bil mm.....vad ska de göra nu??

Min vän Jenny vet inte om hon & hennes sambo får vara kvar på PV....de har ett stort hus inne i svartedalen & två små tjejer!!!!

Volvo...det kändes tryggt. Trodde ALDRIG jag skulle få uppleva denna osäkerhet som man känner nu när jag började på VOLVO. Vart där i 9 år nu...kanske inte ens får uppleva mitt 10 år!!!!

Jag i motsats till många andra BITTRA människor på Tuve så gillar jag mitt jobb..alltid gjort det.
Men jag har även tagit för mig under dessa 9 år oxå för att inte fastna & bli bitter....vill man så kan man gå hur långt som helst...du kan testa på vad som helst...bara du själv tar tag i det.
men de flesta som arbeta därinne väntar på att nått ska landa i knät på dem...att de ka få det serverat!
och när det inte händer (som det aldrig gör) blir det bittra & ALLT är skit!!!!
Volvo är ett jävla skitställe...skulle jag fått en krona för varje gång jag hört det uttrycket hade jag vart miljonär nu....
Jag bruka svar med: Säg upp dej då!
Undra hur dessa stolpskott tänker nu....för nu närmar det sig...snart slipper de det där skitstället...står de där, utan utbildning (många av dem), familjer att försörja, räkningar att betala & ett jävla skämt till bidrag från A-kassan!
Då var nog inte det där "jävla skitstället" så dumt ändå......

Jälva idioter måste jag säga....!!! Dumskallar!!!

....håller tummarna nu att det snart vänder!!

Mn mitt motto är ju:

"ALLT ORNDAR SIG, DET TAR IBLAND LITE TID!!!"

...jag får väl inte glömma bort det iallafall..



 

Kramar på er!!!!




 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja, det hade varit skönt med en hyreslägenhet nu. Då hade det bara varit att säga upp den om hyran varit för hög.

2008-10-30 @ 15:45:30
URL: http://wannabebullmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0