Vill oxå vara Bullmamma....

Ibland undrar jag vad jag håller på med egentligen.....som ikväll...eller idag!

Går upp halv 9...fick sovmorgon, Mange tog barnen! (puss!)

Gav Nova mat....käka sen frukost....dammsög hela lägenheten.....bråka lite med Tindra som vanligt...kan göra mig helt jävla vansinnig den där ungen...MEN det är bra med humör!!! Det är bra med humör! Det är bra med humör!!
(säger jag det tillräckligt många gången kanske jag tror på det jag säger också...kanske!)

Mange kom hem från gymmet vid 12....gjorde pannkakor till Tindra...gav Nova mat!

Vi åkte till Torp vid 14.00...lämna Tindra hos farfar först....vi orka inte ha med henne till Torp! Hon är värre än mig när det gäller shopping & affärer...vi tog bara med oss lill-trollet!

Var på Torp i 1 tim...hitta skjorta & slips till Mange.....och en klänning till Tindra & en klänning till Nova...& en overall till Nova på H&M...hade några presentkort att handla upp där  =)

Hem igen...handla mat på Kopper...kebabrulle utan sås...(sååååå mkt godare utan sås!!! Mmmmm!)
Käka hos svärföräldrarna....

Åkte hem vid 16.00...dumpa Mange  & barnen....åkte till Kvantum & handlade inför dopet....

Hem....packa upp....börja göra fyllningen till tårtan med Tindra....insåg VÄLDIGT snabbt att hon INTE skulle få vara med & göra tårtorna!!! Så jag lade tårtorna på is....Mange tog hand om Tindra....jag gick till lokalen & gjorde iordning bord & stolar....sen duka jag borden & förberedde nästan allt......

Gick hem....Mange skulle snart åka & se Stingers spela hockey med Micke & Eric.....jag gjorde en välling till Tindra & vi gick & la oss.....hon var svintrött & somna när hon käkat upp vällingen.....jag smög ut....nu var det dags att göra TÅRTOR!!

Skulle ju baka FYRA PRINSESSTÅRTOR till dopet.....det var nu jag börja undra vad jag höll på med...det finns ju faktiskt folk som jobbar med att göra tårtor som man kan köpa så att man slipper vara redig & visa att man kan.....
Men inte denna gången....denna gången fick de som gör tårtor vara arbetslösa....jag skall göra det själv!!!

Började med den laktosfria.......


Så här gick det till om nån är intresserad...ha ha....

Vispa 6 dl grädde (om du inte ska ha vanilj-bourbon fyllning för då räcker det med 4dl)......dela upp den i 3 bunkar sen....alt 2 om du vispar 5 dl grädde!



Lager 1:
ta en skål & rör ner 40 gr hallonmousse-pulver med 4 cl vatten...häll det sedan i bunke 1 & rör om....



Kleta ut det på lager 1.



Lager 2:
Gör du samma procedur som med hallonmoussen men nu tar du passion-mango-mousse-pulver...blanda sen ner det med grädden i bunke nr 2....kleta ut på lager 2.
(Denna smaken på lager 2 gjorde jag på 2 av tårtorna på de andra 2 blandade jag vanilj-bourbon fyllning & la på)

    (detta är vanilj-bourbon fyllningen)

Topplagret:
.....smeta på grädde från bunke 3 (ej smaksatt) på topplagret & även på sidorna av tårtan...



Sen på med marsinpanen.....klipp 4 jack i marsipanen då går det lättare att få det bra....



Dekorerar som du vill.....jag skrev NOVA & gjorde ett hjärta av marsipan som jag sedan dekorerade med silver-socker-pärlor....

                       


Sen gjorde jag ytterligare 3 tårtor...ej laktosfria.....åt vanlig folk!  =)


....så förstår Ni vad jag menar....vill gärna vara en Bullmamma som fixar & donar men jag känner att när jag väl gör det så visst är det kul men när jag ser sen vad andra gör...de gör det sååååå mkt finare & har sån fantasi blir jag avundsjuk för jag  vill oxå kunna komma på fina saker...& sen göra dem fina oxå men det är där skon klämmer....jag har ideér men sen ska idéerna omvandlas till verklighet & då ser det inte likadant ut!!!!
Nu är jag faktiskt väldigt nöjd med mina tårtor....för det är ju mina 2-5 första tårtor jag gör...provbaka som ni vet i veckan...

Hoppas tårtorna smakar bra imorrn på Dopfikan oxå....

Nu kom jag på varför jag vill vara Bullmamma...för jag vill höra andra säga att jag varit duktig & fråga mej om jag verkligen har gjort det själv....jag är en sådan extrem vädur. Vill ha bekräftelse!!!
Okej...dagens sanning dök upp kl 23.13 den 31 okt 2008....

JAG VILL BARA VARA BULLMAMMA FÖR ATT FÅ BERÖM & BEKRÄFTELSE!!!!

....sjukt men sant dock!!!
Ja ja....skitsamma! Ha det bra alla!!

kramar

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tycker tårtorna ser fantastiska ut! Smakar säkert lika gott :)

2008-11-01 @ 09:14:11
URL: http://grabbmamman.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad duktig du är Vera :-) Dom ser jätte goda ut,kanske ska börja jobba hos oss på farmor gretas ;-)

2008-11-01 @ 19:28:53
Postat av: Micke

tårtorna var ruskígt goda iaf så det får du gärna göra om :-) kram på dig pinglan

2008-11-02 @ 03:40:12
Postat av: Helene Kjellberg

Håller me Micke, tårtorna var supergoda!!! Du e jätteduktigt! Nu vet jag var jag kan lägga in min beställning till nästa kalas... Stackars Greta nu när de fått konkurrens från Bullmamman Vera i köket på Hallerna!!! Bamsekram

2008-11-04 @ 12:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0