Betyg delgivning Organisation!



Idag på lektionen var det enbart betygsdelgivning.

Det första vi fick göra var att på en lapp skriva vilket betyg vi själva ville ge oss & lämna in till våra lärare.

Jag fick VG av mig själv!


Sen skulle vi svara på vilka styrkor jag bidragit med under projektarbetet & vad jag haft som svaghet.

Jag skrev på styrkor:
1. struktur.
2. Datakunskap (att jag kan skriva fort & göra rapporter etc)
3. Lag-egenskaper/erfarenheter. (att jag vet vad som krävs för att ett lag ska fungera)

Svagheter:
1. satte inte in mig i de statistiska programmen vi använde för jag tycker det är astråkigt!
2. Inte stod på mig ang bl.a redovisningen.
3. Hade ingen erfarenhet av att arbeta med projekt innan


Denna lappen skulle vi spara åt oss själva i bakfickan.

Sen skulle vi en i taget i varje projektgrupp gå ut ur rummet & övriga skulle svara på följande:

1. Hur mycket har personen bidragit till projektarbetet:
MER än andra i gruppen....
SOM andra i gruppen....
MINDRE än andra i gruppen....

2. Vilka är personens styrkor (2 st)

3. Vilka är personens svagheter (2 st)

Mina projektmedlemmar tyckte följande om mig:   (vi har inte arbetat ihop innan så det var spännande)

Att jag bidragit MER än övriga. (glad blev jag)
De tyckte att jag var en glad tjej med mycket att ge. Hade överraskat dem. Överträffat deras förväntningar!
jag blev jätteglad av deras feedback. Trodde inte de hade sett så mycket bra hos mig! (hi hi)

Styrkor:
1. Prestigelös
2. Engagerad, drivande
(De tyckte att pga mitt driv fick jag de andra att vilja hålla samma tempo & bli klara med sitt.)

Svagheter:
1. tänka en extra gång
(jag är klar så skickar jag in saken, istället för att skicka det till mig själv en gång innan så att jag kan titta igenom det en extra gång....det var klockren feedback)
2. Stå för sina åsikter
(orsaken till att jag inte gjort det är att jag inte är 100% säker på vad Projekt innebär & därmed håller jag käften & låter proffsen jobba...men jag tar åt mig!)



Som om denna EGO dagen inte var nog med positiv feedback till mig så var det dags för lärarnas feedback & betygs delgivning för mig.
Jag var lite nervös när jag gick ner till dem...pirra i magen!
Vet att jag har höga krav på mig själv men även att de har höga krav på mig för de har sagt det förut. "Jag kan mer än vad jag själv tror!"

Hann knappt sätta mig förrän Anders sa: det här var inget svårt betyg att sätta. Det är ett klockrent VG!
Man blir bara så glad när man ser dig Vera. (kände nästan tårar i ögonen...blev så glad inombords!)
Fick fram ett tack iallafall....

De sa att det enda jag ska tänka på i framtiden är att jag har en humor som är "bitsk"...& känner man mig inte kan den misstolkas.

Jag berättade då att jag för ett tag sedan hade vart på tjejmiddag hos Irena & då hade vi haft en liknade lek där vi berättade för varandra vad person hade förbättrat under året.
Då fick jag höra att jag lugnat mig...innan var det skadeglädje & elaka påhopp...det de sa fick mig att se mig själv som en galen elak människa...sån är inte jag.
Jag har själv uppfattat mig som glad & sprallig....men så har jag inte uppfattats!
Det gjorde ont i mig....& jag tog verkligen till mig av vad de sa & numera tänker jag på det nästan hela tiden.

Men som jag sa till Anders & Jonas...som en ursäkt nästan.....att jag är "fostrad" som ensam tjej på ett mansdominerat företag som Volvo...man blir som man umgås säger man & så är det.....man blir hemmablind. Man ser inte hur man blivit för alla (de flesta) är likadana!

Denna utbildningen har gett mig en självinsikt....en insikt om vem jag är...& hur jag tolkas.....den om det beror på utbildningen eller att jag blivit mamma igen...kanske kombinationen....jag vet inte...men jag är nöjd med förändringen.

Sen sa även Anders att han skulle rekomendera mig till Håkan på Lastvagnar att ha mig i åtankarna ang när man kör igång gruppledarutb igen....att jag var ett namn som ersättare för Miriam som blivit varslad.
Han bad mig tänka på det....!
Känner mig ärad att bli tillfrågad...speciellt av Anders! Han är verkligen den BÄSTA läraren jag haft! Otroligt lärorikt att ha haft honom....

Ska tänka på saken....!

Så det blev som jag ville....jag klara VG i de ämnena som jag kände att jag kunde prestera i...

Kommunikation
Gruppdynamik
Teknisk eng  (men detta var en bonus! Me tanke på att jag födde barn samtidigt! Trodde på ett G faktiskt först!)
Organisation
Arbetsrätt

På tors är det skolavslutning....blandade känslor!
Skönt att börja jobba få nått nytt igen.....men jag kommer sakna skolan....friheten....vem vet...jag kanske sitter där snart igen....!!


kram!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0