Leif Johansson...




.....planerade om i sitt (förmodligen) mycket tighta schema & kom till Tuve för att svara på frågor.

Hela fabriken var inbjuden till ett 1 timmes långt möte med Leif.
Många var där & det var en bra nivå på det.

Jag är så jävla imponerad av denna mannen.
Vet inte om jag ska vara det med tanke på allt men jag kan inte låta bli.
Vilken talare!

Som Henke sa:
"Den gubben talar man inte omkull. Ska man ha ner han får man brotta ner han"


Och det är så mycket sanning i det....han prata först om alla pengar som gått till ditt & datt.
Sen kom det frågor....jag förstår allas frustration ang alla varsel.
Men som han säger:
Ägarna måste också få nått tillbaka för att de har satsat pengar.
Som när vi går till banken vill vi oxå ha ränta på pengarna vi har satt in.

Men skillanden är att det påverkar LITE mer människor när Volvos ägare ska ha ut sin andel.
De tog endast ut 2/3....ändå blev det 4 miljader!!!

Enda tabben Leif Johansson gjorde det var att han inte visste hur många som blivit varlsade senaste varslet.
Det var den ENDA fadäsen jag hörde...annars var det mycket kloka ord som kom ur denna mannens mun.
För vi måste öppna öronen & lyssna.
Vi kan inte bara stå där med händerna för öronen & bara höra det som vi tycker är skit....mellan raderna & även i raderna sägs det mycket vettigt!!

Jag vill inte heller lämna fabriken.
Jag förstår att det är jobbigt om båda två är på fabriken & kommer bli varslade.
Jag vet att man är rädd för hur det ska gå för en själv & ens familj.

SÅ TA DEALEN & GE MIG 80% AV MIN NUVARANDE LÖN SÅ STANNAR JAG!!!!!

Facket...jag skiter i om ni inte tycker om det.
Jag går hellre med 80% av min lön på Volvo än förlorar nästan 40% när jag blir arbetslös & måste gå på A-kassa.
För det är INTE 80% av lönen...det blir i slutändan 60%!!!!
Och det endast i 6 månader!!!

Ta dealen!!!
Eller gör mig till ett undantag. För jag tar deal utan att tveka!!!!

Leif Johansson:
AVGÅ INTE!!!! VOLVO RÄDDAS INTE BARA FÖR ATT DE GÖRS SIG AV MED DIG.
DU ÄR GRYM!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0