Ny varsel på gång...


Volvo Tuve



Fick precis ett sms från en av mina källor på Tuve.
Vi är ju lediga idag (Gul måndag) men min källa är inne idag & jobbar...

Det som stod i sms var:
"Chefsinfo 13.00 med dåliga nyheter!"

Fy fan.....jag som precis hade fått ro i själen & kroppen.....
Såg framemot att få börja jobba så få man denna käftsmällen!

Ryktet säger att det är 250 st som ska bort....& det blir antagligen enligt LAS igen.
Det blir för dyrt för företaget att frångå LAS!!

Fatta!!!
Ett LAS-varsel till...nr 4....& medelåldern kommer att vara +55 år!

Jag kommer att åka denna gången...,klara mig 3 gg men inte en 4:e!
Förra varslet gick brytgränsen vid 15 maj 2000....jag har 4 okt 1999.
Och det är INTE 250 pers innan mig denna gången....nu åker jag!

FAN FAN FAN FAN FAN!!!!

Jag vill inte lämna Volvo Tuve...älskar det!

Men som jag sagt till andra varslade:
"Det är nu du har chansen att prova på nått nytt. Om du inte blivit varslad hade du vart kvar & inte fått chansen att prova på nått annat!"

Synd när man säger så kloka ord & måste själv äta upp det senare...ha ha!!

Blev först förbannad på Facket. För jag hörde att de tackat nej till anbudet att vi skulle gå ner 20% i län när vi är lediga!
Så som de har det på PV.
Men mamma berättade att så var inte fallet på Tuve.

Det Facket sagt nej till var att företaget ville att vi skulle gå ner med 20% i lön även när vi jobbade!!!!!!!! HALLÅ!!!!
Och att det inte ville gå med på samma sak som PV hade att man itne får varsla under denna perioden för då kommer det kosta satan massa pengar!

Så förlåt Facket...det var inte meningen!!!

Vi får se imorrn vad som har beslutats idag kl 13.00!!!

Se upp på arbetsmarknaden...här kommer snart en blond Vera!!!!!   =)


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0