Visa styrka...




"...tillsammans ska vi gå emot företaget & enas att gå strikt efter LAS...."


ALDRIG I  HELVETE ATT JAG SKA!!!!

Det stod typ nått sånt i ett av flygbladen från facket i tors....

Mig kan de släppa med en gång....tänker inte enas tillsammans med någon att gå enligt LAS.
Att man frångår LAS är min enda räddning så alla gamla gubbar i facket:

GLÖM MIG!!! JAG GÅR SJÄLV!!!!

Efter varsel nr 4 kommer medelåldern på Volvo Tuve vara 52 år.....

Inget ont om gubbarna som är kvar....det är inte deras fel att de är kvar isåfall.
Men det är ingen slump att dessa gubbar inte är på monteringsflödet just nu:

DERAS KROPPAR HÅLLER INTE!!!!!!

Kompetensen att bygga har de, många iallafall...inte de som har kört truck eller jobbat i förrådet hela Volvo livet men övriga.....men deras kroppar är inte anpassade!

Många av dem är överviktiga....de kommer inte klara hänga över ramen & dra rör....de når för det första inte!

Näe....frångå LAS så kommer jag gå med er..arm i arm!!!!

Om inte....gå jag ensam i ledet!!!

kramar

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag tycker också att det är fel att går strikt efter LAS. Det är ju att bita sig själv i röven. Någon gång kommer det ju vända och då står de där utan resurser att hantera dem ökade volymerna, och så går beställningarna till något annat företag istället.

2009-04-25 @ 09:48:49
URL: http://wannabebullmamma.blogg.se/
Postat av: cattis

förstår dig, jag ville inte heller lämna mitt Volvo! Hejar på att du blir ett undantag och får fortsätta med ditt driv och skaka om inne på Tuve. Men och hoppas det inte blir så, det är Tuve som förlorar på om du får gå inte du! Som sagt med ditt driv och din personlighet kirrar du ett nytt jobb direkt! Go Vera! Go Vera! Go Vera!

2009-04-25 @ 12:29:16
URL: http://cattitzi.blogg.se/
Postat av: Micke

Läget är så att detta är planerat för Volvo vill inte vara kvar i Sverige med dyr arbetskraft utan har sina planer att expandera i billigare länder. Så tyvärr är det därför man gärna vill ha kvar gammla gubbar så att det sakta men säkert "försvinner".

2009-04-25 @ 14:47:50
Postat av: kicki-loo

BAST AR DU (L)(L)

2009-04-25 @ 18:41:26
URL: http://kickmick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0