Volvo for Life...The Volvo Way...




"Vi ses på Angeredsbron. Men du får inte hoppa när du vill utan vi går efter LAS..."


Skämten var på "TOPP" idag....för kl 10.00 idag kom beskedet som legat i luften

VARSEL NUMMER 4!!!!!

...men det var inte det som fick en att må piss...det var siffran på antalet som skulle få gå....

335 pers på Volvo Tuve

...innan har vi trott att det rört sig om 250, men fel fel fel fel fel.....335 pers!!!

Medelåldern kommer att vara på runt 55 år efter detta varsel....fram med rullatorerna & syrgasen... nu kommer det gamla artelleriet!!!


Så nu åker jag....OM man inte frångår LAS.
Min enda chans är att det blir undantag....då kan jag ha en chans...kanske på grund att jag är tjej...att det kommer finnas 5 st kvar efter varsel nr 4...kanske på grund av att de har satsat en massa pengar på mig genom min utb jag gått

Manges kommentar när jag berättade var:
"-Ska du söka jobb nu då???"

Hela jag skrek:
NEJ NEJ NEJ!!! 
...men munnen sa: kanske!  =)


Som jag sagt innan...jag älskar mitt jobb. jag vill inte vara nån annanstans! jag vill vara på Tuve!

Men detta är tankar jag hade kl 10.00 idag...nu kl 19.47 har jag andra tankar...eller jag har ändrat inställning....

Jag är ju inte varslad förrän jag får pappret!!!!!
Så hoppet finns där...& man ska leva på hoppet.

Många kände att luften gick ur dem & att de inte ville....jag respekterar detta till 100% men JAG ska fortsätta ge järnet.... Jag kan ju inte vika ner mig & skita i allt bara för att situationen är som den är just nu.....
Lika bra att fortsätta prestera så att jag själv mår bra....viker jag ner mig i huvudet så mår jag ÄNNU sämre...

Så nu är jag laddad till tänderna....!!!

Go Vera! Go Vera! Go Vera!!

TACK ALLA UNDERBARA VÄNNER FÖR ERA STÖTTANDE SMS IDAG......ÄLSKAR ER ALLA!!!!!!!!!!!!!!

Puss från en nytänd kanske varslad blond Vera!!!!  

Kommentarer
Postat av: Linda

KÄMPA PÅ NU VÄNNEN!!!!!!! Håller alla tummar!

2009-04-22 @ 20:20:59
URL: http://bucketlist.blogg.se/
Postat av: kicki-loo

Härligt att höra Vera :D de är bara du som är så underbart stark och håller huvudet högt och humöret på topp i sådana situationer.. :) Blir så stolt över dig :D Bäst är du :D

2009-04-23 @ 05:29:11
URL: http://kickmick.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det löser sig tror jag. Får du inte behålla jobbet så kommer du i alla fall inte ha några problem att få ett nytt. Du kan ju prata omkull vem som helst, så ingen skulle kunna motstå att anställa dig.



Personlig kompetens är det viktigaste när man söker jobb har jag lärt mig, och på den punkten har du ju bara massor av plus.

2009-04-23 @ 08:41:00
URL: http://wannabebullmamma.blogg.se/
Postat av: Millan

Jobb finns det alltid till folk som vill jobba.. Jag ska nog gräva fram nåt annars...

2009-04-23 @ 08:50:41
Postat av: Linda

Har bloggat om dig idag! KRAMAR

2009-04-23 @ 10:48:35
URL: http://bucketlist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0