Ego-dag med Mange!


Glöm inte: Det är insidan som räknas.....hi hi!!!  Min underbara älskling!!!



Idag lämnade vi Tindra & Nova hos mamma sen begav vi oss ner mot stan.
Närmare bestämt Bäckebol & IKEA...."Världens nyaste IKEA" t.o.m för att den är helt nyrenoverad & "upp-hottad"...

För en gång skull när Mange är med gick vi runt i lugn & ro...annnars brukar han susa genom varuhuset & plocka ihop det vi ska ha & så är vi klara på 15 min....men idag var det mer titta lite i detta rummet...lite i detta rummet....nått soffbord...mm....Jag njöt!!!!!

det var roligt att han för en gång skull ville vara med & bestämma vad vi ska ha i hemmet....
Hittade jättebra förvaringshylla till Tindra....med lådor man ställer i hyllan med alla hennes grejer.
det blev mycket bra!!! (Mange satte t.o.m ihop den...det brukar vara mitt jobb men jag hann inte ens tänka tanken att montera ihop den förrän han & Tindra satt i Tindras rum & monterade...hi hi!!!

Sen hitta vi ett badrumskåp...ett spegelskåp, för vi slängde ut det som var i lägenheten....
Det var så pissigt att Manges kommentar var:

"Inte ens om jag hade vart ungkarl hade jag behållt det skåpet!!"

...pissigt värre alltså!!  =)

Sen blev det lite spotlight till hallen...ölglas...en servis till tindra...målarfärg...burkar...MYCKET saker blev det iallafall....

Sen när vi var klara på IKEA hade vi inte stillat vårt shoppingbegär tillräckligt visst för det blev en avstickare till CityGross på vägen hem där vi storhandla för 1700 kr!!!!  hi hi!

Underbart att vara & handla utan barnen....guld värt alltså!!!

Sen åkte vi hem...packade ur...Mange lagade mat & jag åkte upp & hämta tjejerna hos mamma.

De hade vart ute i snön & åkt pulka i backen....tindra hade ramlat ur pulkan & druttat på ansiktet men det hade itne gjort nått sa hon för hon åkte pulka igen!!!
Hon är så rolig....berättar ALLT som hänt!!! Och det går i 120.....blablablabla...

Men nu är EGO dagen snart slut....eller nästan....barnen sover nu så det är dags att krypa ner & mysa lite i soffan....

Ha en bra helg alla!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0