Kicki-Loo...





Igår på Fejjan plinga det till i chatten...Kicki-Loo var där!!!

Jag blev så glad...& kände att jag saknade henne jättemycket!!

Kickson är i USA som au-pair....jag fick t.o.m äran att bli tillfrågad att ge henne referenser...& det gjorde jag så klart!
Känt Kicki i många år...& genom fotbollen.

En back som är duktig om hon är på humör! (Hm..!)
Hon är en RIKTIG humörspelare...otroligt är det....men till saken hör också att om hon är RIKTIGT förbannad spelar hon som en gudinna...


Visst är det roligt det där med hur man mår just för tillfället påverkar vad man gör & känner....


Hon är en tjej med dålig självkänsla.....hon tror inte på sig själv....jag har flera gånger sagt till henne att hon måste tro på vad jag säger, för det jag säger är sant. Jag ljuger inte för henne för att få henne att känna sig glad & bra.
Och jag vet att hon vet detta men ändå kan hon inte (i sitt lilla bruna huvud) ta in det & tro på mig...
Alltså det som sägs som är positivt...det negativa har någon direktlinje in i huvudet & landar där snabbar e än jag inte vad...  =)

Vår relation tror jag är/blev så bra pga att jag är så rak....hon visste att om hon ville veta nått så fråga hon...&  då var det sanningen hon fick.
Jag gjorde klart för henne tidigt att om hon inte ville veta....fråga inte!


Och jag kände när hon frågade mig om jag ville vara hennes referens till au-pair grejen att jag hade rott hem min grej med att vara ärlig!!!

Först blev jag förvånad att hon ville åka ifrån alla & testa sina egna vingar...alldeles själv...i USA!!
Det var ju inte så att hon gjorde som jag....flyttade 30 mil till Karlstad...näe hon åker till USA!!

Och det har gjort henne gott.
Läser hennes blogg jämt...( http://kickmick.blogg.se )
Hon har utvecklats....hon har fått självkänsla...hon tror på sig själv!!


Tycker det är helt underbart att se att genom att själv våga ta chansen att släppa all trygghet hon har här hemma med familj, vänner, fotboll, pojkar mm & dra över halva jorden...har hon hittat sig själv!

Saknar dej jättemycket gumman....& jag lovar att jag fixar en plats åt sig i den röda tröjan när du kommer hem.
Kör ett lite extra hårt fyspass på någon av backarna bara... =)


Tips till er därute:

Så våga chansa.....tryggheten finns alltid kvar därhemma!!!

Kommentarer
Postat av: kicki

Nästan så tårarna börjar rinna ner för kinderna.. Du ska veta att du har en stor betydelse att ja kunde åka.. tro de eller ej.. Tack för att du alltid har trott på mig, och funnits där.. Saknar dig med massor.. vi ses där hemma sen ;)

2009-02-26 @ 14:34:52
URL: http://kickmick.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Vera! Som mor kan man inte annat än 'tacka' för alla fina ord och för att du finns... Vet att hon gillar dig skarpt! Tack..! För övrigt är det både Rött, Vitt och Blått i den Norska flaggan..:D/Solta mamma B-T!

2009-02-26 @ 14:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0