Fredagskram på en onsdag & flyttfirma??




Var precis nere & delade ut min obligatoriska FREDAGSKRAM till Ken & övriga gubbar i Slussen.
Eller det är bara Kens kram som är obligatorisk, de övriga gör jag av ren fri vilja =)
De är underbara mina gubbar...de saknar mig det vet jag. Jag saknar dem med....

Orsaken till att det blev fredagskram var att när jag började i Slussen var KEn som en igel...hela tiden skúlle det kramas. Till slut satte jag ner foten...& det var då FREDAGSKRAMEN inskaffades.
Och för att få en Fredagskram fick han inte snika åt sig någon under veckan...gjorda han detta så var Fredagskramen förbrukad!
Askul! Men skitbra....problemet blev när jag var mammaledig med Tindra & inte var på jobbet på fredagarna.
Han skrev upp hur många jag missat & som jag var tvungen att "betala tillbaka"...ha ha.
Det var några stycken....så gó!!

När jag kom ner idag så var det gliringar med en gång...att jag hade tajkonblod (eller hur det stavas) för att jag ska flytta igen...ha ha!

Men de har väl inte helt fel heller....jag däremot skyller på mormor!  hi hi
Lars-Eric säger ju att han skulle ha öppnat en flyttfirma & en fotoaffär...han hade tjänat MASSOR på vår släkt!

1. För att Persson-släkten har nomad blod & flyttar runt hela tiden
2. Att så fort vi träffas så har vi antingen en kamera i handen eller en filmkamera!

...men har han gjort det?? NEJ! Så han får skylla sig själv!

Såg en artikel i en tidnignen för ett tag sedan att en svensk flyttar i genomsnitt 8 gg under sin livstid!
Jag skratta & började räkna..

Föddes på Bergsvägen....flytta till Prästtorp...till Grössbacke....till Karlstad...hem till igen men då till Hallerna....Alfredsberg nr 66...Alfredsberg nr 70....Koppersv. 32...Hällebäck....Koppersv. 16....Skonaren....Jullen...Hallerna & nu till KOLNINGSBERGET!!

TRETTON GÅNGER!!!!!  =)

Helt otroligt....men det är mormors fel! Håller stenhårt på det!  hi hi.
Söta lilla mormor....men det kan ju vara mammas fel med...hm....nu vet jag inte vem som ska få skulden...det får nog bli mamma istället....mormor är ju så gammal...mamma är ju något yngre men bara något (ops!)....hi hi!!

Räkna gärna själva hur många gånger ni har flyttat!!! Man blir chockad!!!
Iallafall jag...trodde jag låg runt 7-8...inte TRETTON!!!!

Ha en bra dag alla!!!
Det ska jag ha iallafall!!!

KRAMAR

Kommentarer
Postat av: mia Johansson

Hmm, född i svenshöen, som 15 åring flyttade jag till Ödsmål, sen tillsammans med Jörgen till Kolhättan, sen flyttade vi till Husebacken, sen flyttade jag till Mamma i Husaby, sen till Skara i 4 olika lgh, sen till Frölunda. Efter det tillbaka till Husebacken, sen till tyskland en sväng... till kopper, till hasselbacken, till Lidköping. Sen till Orust, sen till Stugan utanför Lidköping sen till Dalvik med Claes och nu sitter jag i en lgh i Skara igen... Har jag glömt nåt tro? 18 flyttningar, inte så pjåkigt va? Och jag är inte färdig än... kram

2009-01-23 @ 18:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0