Mosters hemliga morotskaka-recept....



...är härmed inte längre HEMLIGT!  =)

Det är så att min ena moster inte velat lämna ut sitt recept på sin morotskaka till någon i släkten....fråga mig inte varför men så är det.
Idag är det släktträff....eller vår annandagsträff somvi brukar ha varje år....men pga att halva släkten var i fjällen under jul flytta vi fram det & har det i samband med mormors födelsedag.

Min moster skulle tills idag baka sin goa morotskaka men har insjuknat i nån sjukdom så där stod mormor med ALLA ingredienser & ingen kaka.....fick höra att hon var på väg ner till Coop för att köpa en tårta så jag tänkte:
Jag & Tindra bakar den istället. Hon har ändå lagt ut pengar på att kakan ska bakas så då kan vi ju baka den....
Sen gillar jag morotskaka mer än tårta!

Så jag var nere imorse & hämta allt...sen sms jag moster & fick receptet per sms!!!! 
Det roliga är att mamma hade sms min moster dagen innan men då hade hon inte i huvudet!  (hm...)
Och en annan parantes är...samma recept fanns på Tasteline.com  *asg*


Så här kommer det...

Ugn. 175 grader
Tid: 40-50 min

Smet
8 ägg
8 dl socker
1 kg finrivnamorötter
8 dl mjöl
2 msk bakpulver
2 rsk bikarbonat
2 tsk kanel

Glasyr:
200 gr margarin
1 pkt florsocker
2 pkt philadelphiaost
3 msk vaniljsocker

Rör ägg & socker poräst-
Riv morötterna & blanda ner i den porösa smeten.
Blanda mjöl, bakpulver, bikarbonat & kanel & här sedan ner blandningen i morotssmeten.
Häll i en stor form & in i ugnen!

Glasyr:
Rör ihop allt & smeta på en sval kaka!

HÅLL TILLGODA ALLA!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0