Nya Volvo Varsel....




Idag kl 10.00 fick ALLA produktionsledarna ett mail där det stod att det var ett extra chefs info kl 12.00!!

Spekulationerna var igång...vad gällde det?
- Tjänstemanna varsel??
- Mer gula dagar?
- Tjänstebilar?
- Ett nytt varsel på metallarna?

....det sistnämnda var det!

Ännu ett Metall-varsel!

350 personer från Gbg fabriken!!!
670 pers från Hyttfabriken i Umeå!

Men denna gången blir det nog inte enligt LAS, utan på andra kvalifikationer!!
TROR VI!!!

Vi får inte reda på nått förrän om 2-3 veckor för nu har förhandlingarna börjat...

Med tanke på att de inte innan gett någon förtidspension tror jag att det kommer att erbjudas!
Sen tror (hoppas) jag att de tar de som är sjuka....50 %...de med högfrånvaro....halta & lytta...etc

För OM de går enligt LAS kommer medelåldern som numera (efter de två varslen innan) är 42 år kommer bli
minst 52 år!

Det första jag hörde...för såklart kom ryktena igång...var att om man varslar 350 pers hamnar man på anställningsår -97!
Då ryker både jag & Mange!

Sen kom nästa rykte....att anställningsåret blev mars 2000 om de varslar 350 pers...
Då klarar sig iallafall jag...vet inte med Mange för hans år är lite krångligt....ihopräkning mm....

Så nu sitter vi & ska ta varsin inkomstförsäkring....bra att ha i dessa tider har vi insett!!

Ja ja....LAS eller inte....fördjävligt är det iallfall!!!
Fick en rejäl klump i magen när jag fick reda på det.....fy fan!

Blir kanske som jag sa för ett tag sedan....kanske inte får uppleva min 10 års dag på Tuve....trodde jag inte när jag började -99.....men då trodde jag att jag BARA skulle vara kvar i 2 år så....ha ha!!

Sen när man går ut genom grindarna väntar gamarna där med sina kameror....& så blir man intervjuvad av Västnytt & kom med på teven....linslus är man inte för inte....slumpen oxå kan man säga....enda gången på 1 år jag har på mig blåkläder när jag åker hem för jag har ju gått med GL på chassie denna veckan.....

ja ja...än är man inte varslad...men det är jobbigt att inte veta!!

"ALLT ORDNAR SIG, DET TAR BARA LITE TID IBLAND...."

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vi ska också ta en sådan försäkring. Synd bara att den inte gäller förrän efter ett år.



Tror du att du ryker när de lagt tid på att utbilda dig?

2009-01-14 @ 08:17:54
URL: http://wannabebullmamma.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag håller tummarna för er!! Men du skall se att ni klarar er. Det känns så. Om dom satsar tid & pengar på att utbilda dig ser dom nog mer värde i dig än de där halta & lytta och de som är närmare döden!



"Allt löser sig tillslut. Har det inte löst sig, så är det inte slut!"

2009-01-14 @ 17:56:04
URL: http://madelenrisberg.blogspot.com
Postat av: Madde

Nu har jag surfat in på västnytts hemsida också och sett dig... och du är iaf vrålsnygg! :)

2009-01-14 @ 18:40:07
URL: http://madelenrisberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0