Min underbara Skribble....




MANGE...en av Världens bästaste!

Inte bara på grund av att han är hemma på heltid med våra barn & låter mig gå klart min utbildning...
utan för att han är den han är....& att jag får leva mitt liv med honom.!

Jag har haft tur...det finns ett ordspråk som säger "den som söker han finner"...vet inte om det stämmer in på mig & Mange för när jag träffa Mange letade jag inte efter någon, utan jag skulle vara singel & leva La Dolce Vita... =)

Det tog en vecka så hade jag fått ett mail från Skribble på Lunarstorm....dåtidens Facebook kan man väl säga.
Kommer inte ihåg vad han skrev men jag kommer ihåg hur han avslutade det första mailet...
"Sträcker över en ros"
Mmmmm....lite smörigt men dock så gulligt!

Fanns inget kort på honom...stod bara lite om vad han gjorde & hur han var på hans presentation.
"Tränade på gym, ville bli Fitness blablabla...."

Vi bestämde att träffas en lördag på Baden...allt via mail...inte pratat med varandra alls....
jag skulle ha en rosa sjal i håret & han vit tröja & grå byxor.

Den kvällen satt jag, Helena & Johanna & förfesta på Kopper 16....jag hade den rosa sjalen i håret men efter några öl & drinkar så tog jag bort sjalen....med motiveringen:
JAG HAR JU ALLTID DEN HÄR I HÅRET!!!

Men som sagt...blond, lite berusa = inte så smart...inte så bra minne!

Minnet kom tillbaka när jag kom till Baden....det var IKVÄLL jag skulle ha en ROSA SJAL i håret!!!
Hur fan skulle jag hitta "Skribble"...visste ju inte ens hans namn!!!  ha ha!

ALLA killar hade vit tröja & grå byxor...

Skitsamma tänkte jag...får höra av mig nästa dag & berätta om fadäsen jag gjort...
Festade med mina vänner....dansa...drack  lite mer....tappa bort mina vänner...hitta mina vänner....hela kvällen försökte vi lista ut vem som var Skribble....Jenny trodde det var gymkillen....& jag hoppades men vi trodde ju att han var tillsammans med gymtjejen (Malmstens Pia)....Jenny stod & hetsa mig att bjuda upp honom til sista dansen på Night-Shift...till slut blev jag trött på hennes tjöt & gick ner för att göra detta...då dansade han med Lise-Lotte (Luggen) så jag gick vidare....
kl närma sig 2,30...MÅSTE HITTA HELENA!!!

Så jag gick omkring & letade bland alla människor ...plötsligt tar en kille tag i min arm.
- Du ska med & bada!
- Jasså?!
- Ja, det har din kompis i det rosa linnet sagt.

...rosa linne...jaha Helena då....

..:Fortsatte prata med denna killen (Tommy)....bakom honom stod hans kompis...gymkillen!!....vi fortsatte prata alla tre.
Sen frågade den första killen vad jag arbeta med.
- Volvo Lastvagnar
Så säger hans kompis...
- Jag med. Chassie docka B, bästa dockan!

PRECIS det hade Skribble sagt i ett av våra mail!!!!

- Det är ju du! Du är Skribble!, säger jag!

Han nickar & vi fortsätter prata....sen drar vi oss mot utgången...därute träffar vi hans fulla bror (Micke Fresh-Prince) hi hi
Jag ringer Helena....vi ska bada...hon är påväg ut....vi börjar gå mot Hawaii...Helena ringer igen...vi vänder om...ALLA är & badar vid SSS...så vi drar oss dit.

Om jag ska summera allt så....sen den dagen vi träffades på Baden har vi inte varit ifrån varandra!
Vi har hållt ihop....ödet eller inte men jag tror att det var bestämt att vi skulle träffas den dagen. Sen att jag höll på att paja allt ihop med att dissa en rosa sjal är en annan femma....den dagen var vår dag & så blev det!

Se nu....en internet-flört ledde till förlovning & 2 underbara Stjärnor (Tindra & Nova)...
& ett missfall (våran första lilla stjärna)  ÅTTA år senare....
i sommar den 18 juli är det ÅTTA ÅR!!!
Tiden bara tickar iväg....

Iallafall.....för att komma tillbaka till ordspråket "den som söker han finner" så tror jag mer på
"finna en nål i en höstack" för alla andra pojkvänner var halmstrån i höstacken...jag slutade inte leta efter "min nål" & tillslut hitta jag honom....


ÄLSKAR DEJ ÄLSKLING!!
1-1-1-2



Ps.
Min första kommentar till mamma var:
"Jag kan dricka sprit ihop med honom!!"

...alla övriga pojkvänner har vart så svartsjuka & blivit helt koko när vi har festat mm & att kunna dricka & ha kul utan att behöva bli förbannad & ledsen för att den man älskar inte litar på en är hur underbart som helst!
Jag är social...det betyder inte att jag hånglar upp första bästa av det motsatta könet!

Kommentarer
Postat av: kicki

låter som en sån historia man kan hitta på en film eller något :D helt underbart :D är så glad för din skulle :D saknar dig!

2009-01-22 @ 15:41:50
URL: http://kickmick.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag har utmanat dig i min blogg.

2009-01-22 @ 21:06:02
URL: http://wannabebullmamma.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa

Så skönt att du hittat någon på rätt nivå och som litar blint på dig!



Åh, vilken mysig historia!:.)



Tack också för de fina raderna, inte bara till mig utan till alla änglaföräldrar! :.)

2009-01-23 @ 03:09:10
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0